Puumarket oli otsustanud oma juhtimisele värskust lisada ning vajas oma organisatsioonis niinimetatud “kraadimist”. Esmakordsel kohtumisel Annely (personalispetsialist) ja Toomasega (tegevjuht) seadsime paika uuringu läbiviimiseks eesmärgi. Selleks sai soov saada objektiivne ja anonüümne pilti töötajate arvamustest oma töö ja tööandja kohta. Et esimesel korral asjad õigesti tehtud saaks, otsustasid nad mind sellele teekonnale kaasata. Empler aitas läbi viia põhjaliku töötajate rahulolu uuringu, tagades nii kõrge vastamismäära kui ka väärtusliku sisendi juhtidele edasisteks tegevusteks. Panin meie kogemusloo kirja, et näidata, mismoodi meie koostöö sujus ja milliseid õppetunde on siit võimalik kaasa võtta.
Miks üldse töötajate rahulolu uuring?
Puumarket on oma juhtimiskultuuri värskendamas ning organisatsiooni juhid tunnetasid kasvavat vajadust oma meeskonna arvamuste ja ootuste kaardistamiseks. Nagu Toomas esimesel kohtumisel mainis “võtmesõna on tänapäeval ju personal, kui tahad tööandjana eesrindlik olla”.
- Eesmärk oli saada objektiivseid andmeid juhtimiseks. Soov oli, et tekiks tagasiside, millele saaks rajada plaanid muutusteks ja parendusteks. Lisaks oli soov alustada perioodilist töötajate rahulolu mõõtmist.
- Kuna Puumarket polnud varem suuremas mahus taolist uuringut teinud, soovisid nad tagada vastajatele turvatunde ning otsustasid seetõttu kasutada välist partnerit anonüümsuse tagamiseks.
Koostöö algus Empleriga
Empleriga puutus Annely esmakordselt kokku tasuta veebiseminaril, kus Keiu rääkis organisatsiooni meeskondade toimimisest ja ka mittetoimimisest. Positiivne esmamulje andis turvatunnet ning viis koostööni. Kohtusime personalispetsialisti ja tegevjuhiga ühise laua taga. Rääkisime tööandjana olulistel teemal, arutasime uuringu läbiviimist ning tõesõna lihtsalt tunnetasime, kes meil on omavaheline niinimetatud “keemia”. Sellest sai alguse ühisprojekt, kus Empler aitas Puumarketil uuringuküsimustiku koostamisel, kommunikatsiooniplaani loomisel, juhtide ja töötajate kaasamisel, tehniliste lahenduste seadistamisel ja hiljem tulemuste analüüsil ning raporteerimisel.
Uuringu kavandamine ja läbiviimine
Enne kui tööandjaga koostöös uuringusse sukeldume, lepime kokku uuringu eesmärgi, väga detailse ajakava ning kommunikatsiooniplaani. Nii oleme ühel lehel ja suudame tegevustes järge hoida. Enne töötajate uuringu läbiviimist on tööandjal kaks kõige olulisemat tegevust, mille osas tuleb endale aega võtta. Üks on küsitluse kokkupanemine ning teine kommunikatsioon. Kõigest kohe lähemalt:
Küsitluse ülesehitus
Teemade valik nõuab põhjalikku eeltööd. Puumarketi puhul koostasin esmase kohtumise järel kondikava teemade ja tegurite lõikes, mille vaatasin koos personalispetsialistiga üle. Seejärel esitasime kavandi juhtide ringile ning testisime lõplikult valitud teemasid ka pilootuuringu käigus. Kuigi kiusatus on lisada võimalikult palju küsimusi, tuleb leida optimaalne maht – liiga pikad ankeedid kurnavad vastajaid ning vähendavad motivatsiooni. Soovitatav on hoida vastamisaeg 15–20 minuti piires, et uuring püsiks mugav ja haarav.
- Küsitluses käsitlesime nii üldist rahulolu, juhtimiskvaliteeti, sisekliimat kui ka erinevaid tööalaseid kitsaskohti.
- Anonüümsuse tagamiseks kogusime vastajatelt nende sisendit konfidentsiaalselt läbi veebikeskkonna, mida Empler disainis Puumarketi vajadusi silmas pidades.
Kommunikatsioon ja juhtide kaasamine
- Empler valmistas ette detailse kommunikatsiooniplaani, et informatsioon uuringu eesmärgi, vajalikkuse ja kasu kohta jõuaks iga töötajani.
- Juhtide roll oli keskne. Empleri poolt on alati juhtidele mõeldud kokkusaamine, kus räägin lahti uuringu põhimõtted, selle võimalused juhina ning annan kaasa nipid-trikid, kuidas inimesi vastama julgustada.
Mulle endale on hästi oluline hoida inimesed kaasa ning tore oli kuulda ka tagasisideks, et “Kommunikatsioon on super – nii hästi läbi mõeldud!”
Ajaraam
- Uuringu ettevalmistus sai alguse oktoobris 2024, sama kuu teises pooles oli 14-päevane vastamise periood.
- Uuringu esmased tulemused olid veebikeskkonnas koheselt nähtavad, kuid põhjalikud raportid valmisid novembri lõpuks.
Tulemuseks 94% vastamismäär
Puumarketi töötajate motivatsioon uuringus osaleda oli märkimisväärselt kõrge – tervelt 94% töötajaist andis tagasisidet, mis näitab tugevat töötajate poolset usaldust, juhtide head tööd ning piisavalt läbimõeldud kommunikatsiooni.
Tulemuste analüüs ja esitlus
- Empler koondas andmed arusaadavateks raportiteks. Juhtidele koostati ülevaatlikud kokkuvõtted nii üldise organisatsiooni tasandil, osakondade kui ka isiklike tulemuste põhiselt.
- Kohtumine juhtidele. Käisin detsembrikuu alguses juhtgrupiga süvitsi läbi raportites toodud järeldused, jagasin infot, kuidas tulemusi tõlgendada ning andsin soovitusi edasiste sammude kavandamiseks.
- Lisaks korraldasin videopõhine ülevaade töötajatele, mis andis kiire ja mugava sissevaate üldistesse trendidesse, ilma isikuandmeid või konfidentsiaalset infot avaldamata.
Edasised sammud: mida teha tulemuste põhjal?
- Iga juht sai isikliku ülevaate enda meeskonna tagasisidest ning osakondade tulemused panid aluse avatud ja andmepõhistele vestlustele tiimide sees.
- Fookus edasisele arengule. Empler soovitas korraldada järgnevad koosolekud, kus keskenduti kitsaskohtade lahendamisele ja tugevuste veelgi paremale ärakasutamisele.
- Kordusuuring. Puumarket soovib jätkata uuringute läbiviimist perioodiliselt, et jälgida muutuste dünaamikat ning hoida kätt pulsil organisatsiooni tervisel.
Refleksioon koostööst Empleriga
Puumarket sai kinnitust, et välise eksperdi kaasamine tõstab märgatavalt uuringu kvaliteeti ja usaldusväärsust. Empler aitas vältida esmakordse uuringu “katse-eksitus-meetod” lähenemist, säästes nii aega kui ka ettevõtte sisemisi ressursse. Anonüümsus ja läbimõeldud protsess kasvatasid töötajate usaldust ning julgustasid neid avatult vastama.
“Lihtne ja mugav on Empleri teenust kasutada, eriti neile, kes pole varem sarnaseid uuringuid läbi viinud. Tugi oli kogu protsessi vältel olemas.”
Mõtted, mida kaasa võtta
- Andmepõhine juhtimine on võtmetähtsusega – objektiivsed andmed aitavad juhtidel teha õigeid otsuseid ning parandada sisekliimat või hoida oma inimesi.
- Kõrge vastamismäär ei sünni iseenesest – võtmetegurid on toimiv kommunikatsioon, inimeste kaasamine ja juhtide eeskuju.
- Välise partneri kaasamine võib olla väärtuslik, kui ettevõte teeb sellist uuringut esmakordselt. Säästate nii oma aega kui tagate töötajate silmis usaldusväärsuse.
Kuldreegel:
Kui plaanid viia läbi töötajate rahulolu uuringu, investeeri sellesse juba esimesel korral – edu alus on läbimõeldud planeerimine koos kogenud partneriga.
Kui sind kõnetab vajadus oma organisatsiooni tervist “kraadida” ja saada jätkusuutlikke andmeid, võta Empleriga julgesti ühendust. Kogemus Puumarketiga näitab, et hästi läbimõeldud uuringust võib saada igati väärtuslik tööriist, mis aitab kasvatada töötajate rahulolu, kaasatust ja ettevõtte edu.
Aitäh Annely Aberut ja Toomas Tauk, et oma inimeste heaolu jaoks aega võtsite.
Keiu Kaitsa
HR-projektijuht
5217065
Loe minust lähemalt https://empler.ee/minu-lugu/
Kui tahad väikest tõuget saada töötajate rahulolu-uuringute teemal, siis loe lähemalt https://empler.ee/rahulolu-uuring/